ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Αναδημοσίευση από την ΑΥΓΗ άρθρου της Βούλας Φιριπή*

Ο λόγος βέβαια για την κυβέρνηση, τη σημερινή και όσες όμοιες προηγήθηκαν, η προδοσία των οποίων, ας μην ξεχνιόμαστε, δεν παραγράφηκε. Άλλωστε στα εγκλήματα διαρκείας δύσκολο να ορίσεις την αρχή της παραγραφής τους. Αφού οι κύριοι αυτοί κουρέλιασαν και εξευτέλισαν το Σύνταγμα της Ελλάδας, αφού πρόδωσαν αγώνες, ιερά και όσια που καταγράφονται σε αυτό, με πρώτο και κύριο την αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, με τρόπο αναίσχυντο γίνονται τιμητές των διεκδικήσεων και των αγώνων αυτού του λαού, ακόμα και σήμερα.

Αφού επί σειρά ετών κυβερνήσεις επί κυβερνήσεων, και πολιτικάντηδες που μάχονταν «για το καλό μας», χρησιμοποίησαν κάθε γωνιά του Δημοσίου ως μαγαζί τους για την εξυπηρέτηση επίδοξων φίλων και ψηφοφόρων τους, σήμερα οι ίδιοι και τα παπαγαλάκια τους στα ωφελούμενα ακόμη ΜΜΕ κόπτονται για την ορθολογική διάρθρωση του δημόσιου τομέα και «την εξυγίανσή του!», βάζοντας λουκέτο στα ελάχιστα που ορίζουν το κοινωνικό κράτος: την υγεία, την παιδεία, την εργασία.

Αφού επί σειρά ετών οι ίδιοι χρηματοδοτούσαν την παιδεία με το ελάχιστο από τους κρατικούς προϋπολογισμούς, ακολουθώντας πάντα την κατιούσα, άρχισαν στη συνέχεια το μεθοδευμένο ξήλωμα του ελληνικού δημόσιου σχολείου. Κατά τις επιταγές του ΟΟΣΑ, που όμως έδινε τα εύσημα στην κ. Διαμαντοπούλου, σφράγισαν σχολεία και γύρισαν τους Έλληνες μαθητές δεκαετίες πίσω, συγχώνευσαν, εν μέσω σχολικής χρονιάς, σχολικές μονάδες, κατήργησαν περιζήτητους τομείς επαγγελματικού λυκείου κάνοντάς τους δώρο στις ιδιωτικές σχολές, που με ιδιαίτερο θαυμασμό εγκαινιάζει την ίδια μέρα ο υπουργός, άφησαν μαθητές χωρίς σχολεία, κατήργησαν μαθήματα και συρρίκνωσαν προγράμματα σπουδών χωρίς σχεδιασμό, συνέπεια και λογική συνέχεια, παρά με μόνη σκοπιμότητα τη στέρηση από τα παιδιά των φτωχών ελληνικών οικογενειών της μόρφωσης και όχι μόνο της κατάρτισης.

Ο στόχος είναι καθαρός. Οι αυριανοί Έλληνες πολίτες δεν πρέπει να έχουν επίγνωση ούτε του πολιτισμού τους ούτε των δικαιωμάτων τους που θα τους επιτρέψει να αρθρώσουν λόγο δημοκρατικό απέναντι σε όσους καταστρέφουν τις ζωές τους. Και βέβαια όλα αυτά δεν θα γίνονταν και το παράδειγμα θα ήταν ημιτελές, αν δεν χτυπούσαν πρώτα και κύρια την ανθρώπινη δύναμη του δημόσιου σχολείου, τους δασκάλους αυτών των παιδιών, που επί σειρά ετών σε συνθήκες δύσκολες για τον καθένα τους, με τις ελάχιστες υποδομές, στην συντριπτική τους πλειονότητα, κράτησαν τα σχολεία ζωντανά.

Αφού κυβερνήσεις και ΜΜΕ στοχευμένα έπλεξαν το σκηνικό απαξίωσής τους, αφού συρρίκνωσαν κεκτημένα, και όχι χαρισμένα, εργασιακά τους δικαιώματα, απέλυσαν χιλιάδες αναπληρωτές που κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του σχολείου, κατήργησαν επισταμένως ολόκληρους κλάδους εκπαιδευτικών και, πέρα από κάθε νομιμότητα, διαγράφοντας υπηρεσιακά συμβούλια και διευθύνσεις εκπαίδευσης, χωρίς κανένα νομικό έρεισμα, έκριναν χιλιάδες υπεράριθμους από όλες τις ειδικότητες, στέλνοντας τους, με εγκυκλίους αισχρές που βρίθουν σκοπούμενων κενών και αντιφάσεων, σε ένα θολό τοπίο μετατάξεων. Ακόμα και σήμερα, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του σχολικού έτους, παίζουν στην κυριολεξία με τα προγράμματα σπουδών, τις ζωές των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους κι έρχονται, και πάλι μεθοδευμένα και αναίσχυντα, να επιρρίψουν όλες τις ευθύνες, σαν ανάθεμα, στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι διεκδικούν τα αυτονόητα, αντιδρώντας σε όλα όσα αποφασίστηκαν γι’ αυτούς χωρίς αυτούς.

Τα κυρίαρχα ΜΜΕ, που κάθε άλλο παρά τιμούν τον δημόσιο λόγο τους, «κράζουν» σχεδιασμένα, βαφτίζοντας τις κραυγές τους διάλογο, προσπαθώντας να καλύψουν τις φωνές και τις αγωνιώδεις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών, λειαίνοντας έτσι το έδαφος για άλλη μία παράνομη φίμωσή τους, όπως την παράνομη επιστράτευση του Ιουνίου. Όσοι ετοίμασαν και ετοιμάζουν τη βαθύτερη συρρίκνωση των δικαιωμάτων του λαού αυτού, όσοι έχουν σκύψει το κεφάλι και εκτελούν τις τροϊκανές εντολές, που αποτελούσαν τελικά και κρυφούς πόθους τους, γίνονται τιμητές αγώνων και δίνουν σήμερα, με περισσό θράσος, μαθήματα κοινωνικής συνείδησης και δημοκρατίας σε εφημερίδες και κανάλια. Λίγος σεβασμός στη νοημοσύνη και τη μνήμη αυτού του Λαού θα βοηθούσε όλους μας.

* Η Βούλα Φιριπή είναι εκπαιδευτικός – νομικός, αιρετός ΠΥΣΔΕ Ν. Χαλκιδικής & ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Στέλιος Ελληνιάδης

ΑΠΟΨΕΙΣ & ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο

του Βένιου τα καμώματα

Καιρός ήταν να μπούμε στην ψηφιακή εποχή. Μιας που έτσι κι αλλιώς γράφω, όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να διαβάσουν εδώ είτε δικά μου κείμενα είτε κείμενα που τράβηξαν την προσοχή μου. Καλως ήρθατε!

ΣΥΡΙΖΑ/EKM Χολαργού - Παπάγου

Μονόδρομοι υπάρχουν μόνο όταν ο καθένας πορεύεται μόνος του

AΡΧΕΙΟ ΕΝΘΕΜΑΤΩΝ 2010- 8.5.2016

Επιμέλεια: Στρατής Μπουρνάζος - Συντακτική ομάδα: Μάνος Αυγερίδης, Μαρία Καλαντζοπούλου, Ιωάννα Μεϊτάνη, Στρατής Μπουρνάζος

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Αρέσει σε %d bloggers: