ΕΝΑ ΣΦΑΛΜΑ ΕΚΑΝΑ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΕΙΣ

Αναδημοσίευση από το RedNotebook άρθρου της Άννας Χατζησοφιά

 

ΣΚΗΝΗ 1/ ΕΣ/ΝΥΧΤΑ/ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ

Νυχτερινό κέντρο. Τραπέζια με  καρό τραπεζομάντιλα. Μπουκάλια με κεριά. Ποτήρια ψηλά με σκουρόχρωμα ποτά. Οι θαμώνες φορούν σακάκια. Κάποιοι φέρουν γυαλιά οράσεως με χοντρούς σκελετούς. Οι κυρίες με μαλλιά κοντά φουσκωτά ή με κότσο. Ένα ζευγάρι τσουγκρίζει τα ποτήρια χωρίς να μιλά με πένθιμη διάθεση.

Γενικά κλίμα και αισθητική sixties. Στο πάλκο ορχήστρα.

Γκρο-πλαν  στο μπουζούκι που παίζει την εισαγωγή. Δραματική και μακρόσυρτη. Με πολύ πόνο.

Το πλάνο ανοίγει βλέπουμε όλη την ορχήστρα. Η τραγουδίστρια πλάτη. Γυρίζει με την πρώτη φράση. Φόρεμα πέντε εκατοστά πάνω από το γόνατο σε γραμμή άλφα. Κεντήματα στο στήθος. Μακριά σκουλαρίκια. Παχύ λάμδα και φωνή κρύσταλλο.

ΠΟΛΥ ΠΑΝΟΥ

Δεν έχεις το δικαίωμα τόσο να με πικραίνεις
Να μου μιλάς για τα παλιά και να με τυραννάς…

Το ζευγάρι κοιτάζεται, εκείνος καπνίζει σκεφτικός. Το τραγούδι συνεχίζει να ακούγεται και περνάμε με dissolve σε

ΣΚΗΝΗ 2/ΕΞ/ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ/ΝΥΧΤΑ/ΕΓΧΡΩΜΟ

Γυναικεία πόδια και παιδικά που ακολουθούν. Ένα παιδικό χέρι κρατάει μια γυναικεία φούστα. Καταλαβαίνουμε ότι είναι μητέρα με παιδί. Περνούν δίπλα από εσοχή σε είσοδο πολυκατοικίας. Τα πόδια παρεκκλίνουν της πορείας σε ημικύκλιο σαν να υπάρχει εμπόδιο. Προσπερνούν. Ο χώρος φωτίζεται από το φως της εισόδου. Βλέπουμε κουβέρτες στρωμένες στο πεζοδρόμιο. Εφημερίδες πεταμένες. Ένα γκαζάκι. Κάποιος κοιμάται. Καταλαβαίνουμε γιατί τα πόδια λοξοδρόμησαν.

Κλείνουμε στον τίτλο της τσαλακωμένης εφημερίδας: ΤΟ ΔΝΤ ΟΜΟΛΟΓΕΙ ΠΩΣ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ

Νερά που πετάγονται σαν ρόδα αυτοκινήτου να πάτησε σε λακκούβα μουσκεύουν την εφημερίδα.

ΣΚΗΝΗ 3/ΕΞ/ΔΡΟΜΟΣ/ ΝΥΧΤΑ/ ΛΙΓΟ ΜΕΤΑ

Κάδος σκουπιδιών. Τα πόδια που βλέπαμε πριν, ανασηκωμένα στις μύτες. Σκουπίδια πετιούνται έξω. Ένα κουτάκι αλουμινίου πέφτει και κατρακυλάει. Το παιδάκι το ακολουθεί και βγαίνει από το πλάνο.

ΣΚΗΝΗ 4/ΕΞ/ΔΡΟΜΟΣ/ΝΥΧΤΑ/ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ

Ένα μηχανάκι ντελίβερυ έρχεται με φόρα. Το παιδάκι βγαίνει στο δρόμο. Ο οδηγός στρίβει απότομα για να το αποφύγει. Ντελαπάρει.

ΣΚΗΝΗ 6/ΕΣ/ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ/ΝΥΧΤΑ/ΛΙΓΟ ΜΕΤΑ

Η εξώπορτα του διαμερίσματος ανοιχτή. Ένας άντρας πλάτη παραλαμβάνει ένα κουτί πίτσα, από ένα ντελίβερυ-μπόι γύρω στα 22. Το ντελίβερυ-μπόι είναι σκονισμένο και το φρύδι πάνω από το μάτι του είναι σκισμένο από τραύμα. Ο άντρας του δίνει χρήματα και κλείνει την πόρτα.

Γυρίζει. Βλέπουμε ότι είναι ο άντρας του ζευγαριού της πρώτης σκηνής με άλλα ρούχα και άλλο χτένισμα, σύγχρονο. Προχωράει. Το διαμέρισμα γκαρσονιέρα. Πάνω στο κρεβάτι μια βαλίτσα ανοιχτή. Η κοπέλα της πρώτης σκηνής με άλλο look καθισμένη στο πάτωμα κατεβάζει στο κινητό της το boarding pass. Βλέπουμε ότι είναι για Μόναχο, ένα άτομο.

Ο άντρας ακουμπάει το κουτί της πίτσας στο κρεβάτι και το ανοίγει. Η πίτσα είναι διαλυμένη από το ντελαπάρισμα.

ΣΚΗΝΗ 7/ΕΣ/ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ/ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΧΑΡΑΜΑ 

Η κοπέλα της προηγούμενης σκηνής μαζί με τον άντρα στον έλεγχο εισιτηρίων. Αγκαλιασμένοι. Αποχωρίζονται με δυσκολία. Εκείνη γελάει και μπαίνει μέσα. Γυρίζοντας την πλάτη της βλέπουμε ότι είναι έτοιμη να κλάψει.

ΣΚΗΝΗ 8/ΕΣ/ΟΑΕΔ/ΜΕΡΑ/ΑΡΓΟΤΕΡΑ

Ο άντρας της προηγούμενης σκηνής στέκεται σε μια μεγάλη ουρά. Μπροστά στο γκισέ γίνεται μια φασαρία, με έναν μεσόκοπο άντρα που όμως δεν την ακούμε καθώς ακούγεται πάντα το τραγούδι της Πόλυς Πάνου.

ΣΚΗΝΗ 9/ΕΞ/ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ/ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΑ/ΜΕΡΑ/ΑΡΓΟΤΕΡΑ

Ο μεσόκοπος άντρας της προηγούμενης σκηνής ακουμπισμένος στο κιγκλίδωμα καπνίζει. Πετάει την γόπα και περνάει τα κάγκελα.

ΣΚΗΝΗ 10/ ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΟ ΣΠΙΤΙ/ΕΣ/ΜΕΡΑ/ΑΡΓΟΤΕΡΑ

Μια γυναίκα που από το ύφασμα της φούστας που φορά καταλαβαίνουμε ότι είναι η μητέρα με το παιδί της 2ης εικόνας σηκώνει το τηλέφωνο. Στο τραπεζάκι που είναι η συσκευή φωτογραφία οικογενειακή λίγα χρόνια πριν. Αυτή, το αγοράκι της σκηνής με το μηχανάκι και ο μεσόκοπος άντρας των σκηνών 8 και 9. Είναι από καλοκαιρινές διακοπές. Η γυναίκα ακούει κάτι που της λένε και ξαφνικά καταρρέει.

ΣΚΗΝΗ 11 ΕΣ/ΔΩΜΑΤΙΟ ΝΤΕΛΙΒΕΡΙ ΜΠΟΪ/ ΝΥΧΤΑ

Ο νεαρός ντελιβεράς μοντάρει στον υπολογιστή ταινία μικρού μήκους. Στην ταινία ένας μεσόκοπος άντρας πέφτει από την πεζογέφυρα της Νερατζιώτισσας σε μακρινό πλάνο. Έχει μονταριστεί να πέφτει επαναλαμβανόμενα.

Επόμενο πλάνο ασπρόμαυρο, η συνέχεια της πρώτης σκηνής. Η Πόλυ Πάνου τελειώνει τραγουδώντας «Ένα σφάλμα έκανα». Η εικόνα παγώνει στο ζευγάρι. Μοντάρει το επόμενο πλάνο. Σταθμός παλιός βράδυ με ομίχλη. Το ζευγάρι της πρώτης σκηνής με τα ίδια ρούχα αγκαλιασμένο στο σταθμό. Ακούγεται η σφυρίχτρα του σταθμάρχη. Ο άντρας παίρνει την βαλίτσα και προχωράει προς το τραίνο.

ΚΑΤ

Υ.Γ.:  Το σενάριο είναι άσκηση μαθητή σεναρίου με θέμα το λάθος του ΔΝΤ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Στέλιος Ελληνιάδης

ΑΠΟΨΕΙΣ & ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο

του Βένιου τα καμώματα

Καιρός ήταν να μπούμε στην ψηφιακή εποχή. Μιας που έτσι κι αλλιώς γράφω, όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να διαβάσουν εδώ είτε δικά μου κείμενα είτε κείμενα που τράβηξαν την προσοχή μου. Καλως ήρθατε!

ΣΥΡΙΖΑ/EKM Χολαργού - Παπάγου

Μονόδρομοι υπάρχουν μόνο όταν ο καθένας πορεύεται μόνος του

AΡΧΕΙΟ ΕΝΘΕΜΑΤΩΝ 2010- 8.5.2016

Επιμέλεια: Στρατής Μπουρνάζος - Συντακτική ομάδα: Μάνος Αυγερίδης, Μαρία Καλαντζοπούλου, Ιωάννα Μεϊτάνη, Στρατής Μπουρνάζος

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Αρέσει σε %d bloggers: